Bloggtorka..

...Ja, det kan man lugnt säga att jag har haft.. Men ska försöka att berätta allt som hänt sen sist :P

I veckan har det varit jobb, jobb och åter jobb.. Så nu när helgen kom var man rätt slutkörd.
Efter att jag slutat jobba vid 13 på fredagen så skjutsade jag min käre lillebror in till stan för att han skulle köpa tv, för han o hans flickvän håller på att flytta ihop. Så var iväg med honom ett par timmar där och sen han man inte mer än hem o vända innan det var dags att sticka ner och ha innebandyavslutning..
Vi i damlaget mötte tränarna.. Och det gick la sådär :S De vann med 9-3, trist som attan.. Men men..
Efter det stack alla vi ut och åt en bit mat och hade allmänt trevligt.. Fast om andra hade hört våra samtal om spyor och sjukhus så hade de nog trott att vi var lite tröga (vilket kanske också stämmer.. haha)
Ja, ja iaf var det bara vi i "den äldre generationen" (Emma, Anne, Sofie, Johanna, Carolina, Emma o jag :)....)av laget som stannade kvar lite längre, för alla andra skulle vidare på 18-års fest, men det kändes inte speciellt lockande för oss.. Men tränarna bjöd oss på snaps efter att de yngre gått - så vi klarade oss fint :D
Sen så kom bror och hämtade mig o Anne och när han skulle köra fick han givetvis motorstopp!! Haha.. Skrattade så jag inte visste var jag skulle ta vägen och då blev han sur och ville inte köra... Haha... Men det ordnade sig det med.. När jag kom hem så hade älsklingen äntligen  kommit hem från sthlm, där han varit hela veckan...! Saknat han en massa..!

Men har hunnit med en massa medan han har varit borta, så lite bra har det varit.. Men bara lite!!
Har målat om i sovrummet, det kommer bilder på det en annan dag för  jag orkar inte ta tag i det nu.. :S

Aja.. Sen på lördagmorgonen blev man väckt halvåtta av bror som ville att vi skulle sätta igång med flyttningen, men han fick vänta en timme innan vi var redo :)
Hjälpte han o Lina till typ två tiden, med att sätta ihop köksbord, stolar, säng o soffa :) Soffan fixade Lina, siss och jag själva - men råkade visst sätta förvaringen åt fel håll.. Men det blev bra ändå :P

Stack ner till älmhult sen vid tre och kollade på innebandyn.. Pappa o brors lag kvalar till trean, så de mötte Husqvarna som har trillat ur trean.. Och de i det laget kan inte vara världens smartaste personer! För på internet så har de efter matchen pratat skit om Älmhult o skrivit att de aldrig klarar sig i trean om de kommer upp och att de mer eller mindre sög.. Men det är ju inte speciellt intelligent att säga så om ett lag som man precis fått stryk av....!! Haha.. Jodå, Älmhult spöade dem med 7-5, och det kunde inte varit mer rättvist!! Det första det andra laget gjorde var nämligen att gå in och knätackla Älmhults bäste poängplockare! Så fult! Stackars Musse... :/  Och inte ens en utvisning fick han med sig.. Var borta hela matchen sen och frågan är hur illa det tog.. Så fruktansvärt onödigt och omoget!! Jag fattar varför de åkte ur trean, för kan man inte spela innebandy utan siktar på att vinna genom att förstöra för andra laget så har man fan inte där att göra..

Ojdå, blev visst lite upprörd :) Men tycker inte om sånt!!


Sen var det melodifestivalen hemma hos Anne o Helen, med hela älskligens familj och respektive +mina syskon :) En trevlig kväll blev det där.. Sen när vi kom hem satte vi i gång en Beckfilm - men jag somnade redan innan förtexterna börjat :S

Haha.. Får ta resten en annan dag.. Ska sova nu :) Själv i min stora säng, för älsklingen jobbar... Blä :(


Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0