Inte mkt sömn alls inatt..

Usch jag känner mig som en zombie idag.. Tror jag lyckades sova sisådär tre timmar allt som allt.. Är väl kroppen som ställer in sig på det som komma skall ;)
Nä, men helt seriöst så har jag nog jobbat lite för många heldagar, har en jobbig förkylning som inte ger med sig - samt att jag är RÄTT uppstressad över att vi faktiskt flyttar om en vecka...! Ahhh... Vart har tiden tagit vägen liksom?
Aja, tillbringade iaf natten med att ha en himla massa sammandragningar - o för er som är eller har varit gravida och inte kännt av era sammandragningar så säger jag bara; GRATTIS!
Svårt att förklara känslan (som säkert är olika från person till person), men hos mig så blir magen helt hård som en sten och det är totalt omöjligt att röra sig i någon som helst riktning i o med att magen redan använder alla sina muskler..
Så man får mer eller mindre rulla ur sängen (om man nu befann sig där ;P) och sen tycker jag det har varit skönast att försöka massera magen samt att hålla den varm..
Men i natt verkade ingenting hjälpa - så när jag inte lyckats somna om o klockan var fem så gav jag upp o gick ner o la mig på soffan och åt lite frukost och ringde till min snälle chef och förklarade läget..
Kändes rätt jobbigt i o m att vi senast igår pratade om min graviditet och jag sa att jag mådde hur bra som helst och att han inte behövde oroa sig än - men tji fick jag!
Aja, stackars Camilla fick nog hoppa in i mitt ställe.. Fast hon är nog glad för timmarna ;) Är ju hon som ska ha mitt jobb när jag är hemma o är mammaledig - så hon vill väl att veckorna ska gå fort så hon vet lite mer hur hon jobbar.. Hade iaf jag velat om jag var hon.. :)

Nähä.. Dagen ska tillbringas med att försöka göra så lite som möjligt och bara ha en lugn mage tror jag..

Glömde förresten skriva i måndags att Pluto fyllde 3 år :)
Min fina lilla vovve ;)

Visst är han söt när han blir badad ;)

Gick förresten in i vecka 26 idag :) Så "bara" ca 14 veckor kvar.. :)

Take care!! Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: emma

inte kul med sammandragningar gumman. hoppas det blir bättre idag när du vilar upp dig lite :)

2009-04-22 @ 12:33:58
URL: http://nykvistemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0