18+0

Japp, så har då ännu en vecka gått o  man har kommit in i vecka 19..! Hur sjukt är inte detta?! Halva tiden nästan ju.. O bara ett par dagar kvar till ul - jag längtar sönder mig.. Än så länge har jag ju mått bra o så - så jag hoppas det håller i sig :)

Någon som inte mått så bra är min käre lillebror som fick tillbringa natten nere på MAS-sjukhuset i malmö.. Han skar sig i handen på jobbet när han skulle skära äpple (livsfarlig frukt ;P.. ) o skar så illa att leden o nerverna i lillfingret skars av.. :( Så det blev ilfart upp till akuten i Ljungby i tisdags - men sen var det inte mkt de kunde göra mer än att ge han smärtstillande o skicka hem honom över natten.. Sen fick han en tid nere i malmö klockan 8.30 nästa dag för operation.. Men väl där så ser de att det är allvarligare än de först trodde - så operationen blev framflyttad till lunch.. 3,5timmar tog det sedan att sy ihop det här lilla fingret.. Till o med läkaren sa till pappa efter operationen att det nästan hade varit bättre att han skurit fingret rätt av.. :( För nu väntar först 4veckor i gips (han är gipsad när vi är uppe o ska åka skidor - så jag får sällskap om dagarna i o m att jag inte vågar ge mig ut i backarna när jag är gravid..!) o sen 12 veckors sjukskrivning.. Samt att han ska åka ner till malmö en dag i veckan i dessa veckor för att kolla att allt läker som det ska.. Stackarn :(
Liiiite ångest lät det som han hade när jag pratade med honom i morse..
Aja.. Inte mkt att göra.. Nu sitter han iaf i en bil på väg hem - Ann opererade sin handled på samma avdelning i går så han kunde åka med henne hem idag.. -Hur stor är sannolikheten liksom :)

Nähä.. Idag har jag tvättat en massa.. Städat av kök o hall (tar några rum i taget), gått långrunda med Pluto (i ösregn) samt varit ute o busat med A o C i två timmar.. Börjar känna mig rätt mör.. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag vaknade 4.30 imorse o inte kunde somna om... :P

Så nu vet jag en som ska ner o slänga sig på soffan!!

Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Jannica

usch stackan för mig teppas sa att det var en kiwi han skulle skära inte för att det spelar roll haha hälsa han iallfall

2009-03-02 @ 14:56:58
URL: http://jannicax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0