Söndag igen..

..Fattar inte att helgerna går så grymt fort när man är ledig..? Har precis kommit hem från Vislanda där vi varit o firat mormor en sväng.. Men ja, lite annat har vi hunnit med i helgen också :)
Fredagen började vi med att åka ner till barnmorskan för andra gången.. Denna gången var det dags att lyssna på hjärtljuden.. Trodde aldrig  att hon skulle hitta något annat hjärta än mitt eget - utan att jag inbillat mig alltihopa o bara börjat bli tjock... ;) Haha.. Så trög man är.. Tog inte en minut innan hon lyckats hitta det här lilla, lilla, lilla hjärtat som växer inuti vår lilla bebis i magen.. En så overklig känsla det var att höra detta ljud! Kan ju säga så mycket att mina ögon började tåras rätt rejält o bliviande pappan var inte heller långt ifrån gråten.. Men det är ju klart - han har ju verkligen inte kunnat känna eller höra något speciellt innan i o m att det är hos mig det händer en hel massa saker med kroppen.. Visst - nu har magen faktiskt börjat puta lite, men det är lång väg kvar att gå.. Är ju i vecka 15+3 idag :)
Sen resten av dagen gick man som i ett stort lyckorus bara! Trodde inte jag skulle klara av att jobba eftermiddagen men det gick bra :)
Sen på lördagen så fick man lite sovmorgon innan vi packade in oss i bilen o körde ut till Arnanäs för att plocka upp familjen Johansson/Persson som så snällt lovat att följa med oss då vi skulle kolla på ett hus vi fick nys om via dem i torsdags.. (ja snabba ryck är det här).. Hade övertalat pappa att hänga med då han verkade lite halvsur på idén att vi ska flytta från Diö - men han hade inget att invända mot huset mer än att det ligger där det ligger.. Men jag lovar att om det nu blir så att vi efter mycket om o men lägger bud på detta underbara hus så har vi tänkt igenom det väldigt noga!! Ska se hur det blir.....?
Sen kom man hem o la sig o vilade en timme på soffan innan Emma kom o hämtade upp mig för en liten tjejkväll med henne o Sofie :) Hade superroligt som vanligt :) Bowlade lite (Emma vann som vanligt..:P ), åt grekisk mat (japp - vi vågade testa nått nytt!!) o kollade bio.. Bröllopsduellen - mkt rolig tjejfilm faktiskt :)
Sen var vi väl hemma vid tolv ungefär för det var så mkt dimma att man fick köra supersakta.. :(
Då stack jag bort till Freds 25-års fest en liten runda o mötte upp med älsklingen som fått klara sig själv (troligtvis utan problem.. ;P..)för jag kände att det inte var någon idé att åka hem o lägga mig då jag hade lovat att hämta min käre bror i Älmhult vid halv två.. Så stod o pratade lite med folk jag inte träffat på länge :) Mest om barnet o magen då jag hade en tajt klänning på mig så att man faktiskt såg en liten bula :) Sen körde jag ner till Älmhult o fick sällskap av älsklingen med så att jag slapp köra i dimman själv då jag tycker det är lite läskigt...
Var väl hemma vid två så då var det bara att sova!! Sen idag har vi bara varit o firat mormor då :)

Nähä.. Ska sätta mig o fortsätta med mina plus o minus listor angående huset nu.. Oj, vad det är mycket som snurrar i huvudet...

Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh vad härligt att få höra hjärtljuden, det måste vara helt ofattbart mysigt. När blir det UL? Synd att jag inte kunde komma till Hönetorp o träffa er i går =( Kramis!

2009-02-09 @ 10:28:16
Postat av: Malin till Sofia

Ja, det var verkligen en av de största höjdpunkterna i mitt liv :)

UL är om tre veckor - så jag räknar ner för fullt..!

Hur går det med huset o så? Kram

2009-02-09 @ 17:59:52
Postat av: Sofia

Stackare som har blivit sjuk, hoppas du kryar på dig snart!



Det går framåt med huset, mkt man vill göra. Håller förtillfället på att renovera tvättstugan. Och nu längtar jag tills jag kan börja "påta" i trädgården =)



Hur går det för er med husletandet? Fast det klart ni har ju helt andra grejer att tänka på nu =)

Ha det bra! Kramar!

2009-02-11 @ 09:16:29
Postat av: Malin till Sofia

Kul att hålla på att fixa o dona när det är ens eget.. Nej, vi hade lagt ner husletandet direkt när vi fick veta att vi väntade liten.. Men sen var det ett hus som "hoppade på oss" - så vi är mitt uppe i funderingen om detta.. :)

Får se vad vi kommer fram till..

Måste komma o hälsa på er o se hur ni bor snart ju!

Hälsa Johan! Kramar

2009-02-12 @ 09:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0