21 dagar till BF :)

Snacka om att det nu börjar närma sig knytets ankomst! Känns overkligt - men spännande!
Idag har varit en lugn o skön dag med schackspelande, kort-beställning,  bb-väsk packande, massa pratande med fk för att få det hela rätt :S o älsklingen har målat i källaren :)

Han har målat halva groventrén nu, o det är SÅ mkt bättre än innan! Kommer bilder senare men orkar inte ladda upp idag för jag har sån huvudvärk.. :(
Men jag kan ju säga det att det var en murrig grön färg med en massa färgsläpp (inte fuktskador, utan det har blivit för att det varit för kallt då hon som ägde huset innan haft stängt in där o..) men nu är det på väg att bli en sandfärg :) Så fint...
Vi har ju inte tänkt att ha inredd källare då vi har mer än tillräckligt många rum där uppe.. Men visst - får vi en hög med ungar så får vi kanske tänka om.. Är endel som är på oss om att vi skulle göra rum o så - men vi har en groventré, hall, stort förråd, pannrum, tvättrum o matkällare där nere o det känns som om det är det vi vill ha det till.. Inte en massa extra rum att städa ;P
Så nu blir det så att vi fixar färgsläppen o slänger på ny färg (o med vi så menar jag Tony :P) o det räcker bra för oss!
Det enda rummet vi kommer att göra om som vi redan har bestämt, det är tvättstugan som vi ska be min farfar kolla på o där inne vill vi nog kakla o fixa med hyllor o förvaring.. Men det kanske tar 5månader eller 3år - vem vet? Vi har ingen brådska med att få det gjort :) Vi älskar huset som det är :)

Så har gjort en del ändå.. Åskade i ett par timmar i eftermiddag med.. Suck vad trist!

Nä,nu ska jag äta lite o sen hoppas jag på att huvuvärken försvinner :/ Den kom EFTER åskan.. Hmmm.. Normalt?

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0