Helg :)

Nu har älsklingen äntligen semester! Så skönt att slippa skicka iväg honom till jobbet var o varannan dag..
Nu kan vi passa på att njuta av den sista tiden då vi "bara" är två - snart kommer knytet o livet kommer ändras en hel massa :)
Längtar så jag går sönder.. Men är lite konstigt, för samtidigt vill jag fortsätta vara gravid :) Har ju haft en hyffsat enkel graviditet - så jag har inget emot att ha det här lill* knytet i magen :)
Så underbart mysigt med alla sparkar o så. Märks att det börjar bli lite mindre plats i magen då det är mer kontrollerande rörelser o inte alls det här "buffandet" man kände i magen innan.. :)

Aja, nog pratat om det.. Helgen har varit lugn o skön o underbar :)
I fredags efter att Tony jobbat sista dagen innan semestern så åt vi en jättegod fläskfilégryta här hemma o efter det körde vi bort en sväng till Camilla, Mattias o Arvid.. Där var även Ing-Marie o Kick - så vi passade på att bjuda alla dem på lite äppelkaka jag hade tillagat tidigare :) Gott det :)
Sen hem o kollade lite tv, innan det var dags att krypa till kojs..

Lördagen började alldeles för tidigt! Redan 05.20 vaknade jag :S
Gick upp o åt frukost o la mig på soffan till älsklingen vaknade. Sen gick vi en morgonrunda med hunden o sen körde vi en sväng upp till Eneryda där vi satt o pratade nån timme med Helen o Anne :) Riktigt najs :)
Efter det så var det hem o vila ett par timmar innan det vid 16 var dags att köra ner till Liatorp för årets första minigolfspeladande..



Alltså jag är verkligen kass på det!! Tror att Sofie trodde att jag överdrev - men det märkte hon ju snabbt att jag inte gjorde.. Gick rundan på 89 slag..!! Haha.. Så dåligt.. Men kan ju säga med att jag inte kom sist.. ;P
Älsklingen hade en dålig dag tydligen - så han hade 90 slag!! Haha.. Han som brukar vara den som vinner.. :)
Aja... Vinnaren igår blev ju då Sofie :) Tur det - för tydligen är hon en vääääldigt dålig förlorare :P Hade inte varit skoj att hänga med dem hem o grilla efter om hon förlorat :)
De bjöd på kalasgod mat :) Först grillade pojkarna o Johan var jätteduktigt på det ;) Visst vi inte innan.. Men nu kanske Sofie kan släppa det området till honom, haha.. :)





Fick iaf äta en jättegod potatissallad o grillat.. O en efterrätt som vi fick vänta lääääääänge på ;P
O det var nog bland det godaste jag o Tony ätit någonsin! Fast Sofie envisas med att den blev misslyckad..
Var nån maräng sak, med glass, grädde o färska bär på - så mumsigt!
Var väldigt mätta o belåtna när vi redan vid nio tiden körde därifrån..

Svängde nerom mina päron med o hämtade ett par saker då de är i smögen ett par dagar.. :)
Fick lite blåbär o saft o böcker o så..
Tydligen så tycker de med att jag ska börja vila lite :P Förstår inte det..

Sen hem o kollade lite tv innan man somnade gott :)

Imorse lät älsklingen mig ta sovmorgon - så skönt! Sov till nio o när jag vaknat så hade han redan gått med hunden - så det var bara att sätta sig o äta frukost :)

Resten av dagen har mest bestått av tvättning, donat i barnrummet o vilat :)

Britt, Marcus o hans tjej var här en snabbvisit med.. Najs!

Nu har vi precis ätit spagetti o köttfärssås - gott! Älsklingen ligger o kollar fotboll o jag tror jag ska läsa lite innan det är dags för en runda med hunden :)

Imorgon kör vi nog en sväng till Helsingborg :) Älsklingens idé :)

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0