Lagom lördag

Har varit en sån dag som bara kännts allmänt lagom :)
Började dagen med lite sovmorgon (efter att ha vaknat alldeles för tidigt - men sen lagt sig på soffan o somnat om!), sen körde vi ut en sväng till Camilla, Mattias o Arvid o fikade lite o klämde magen ;)
Efter det var klockan 12 o vi skulle försöka bestämma oss för vad vi skulle göra resten av dagen. Fick ett mess av Robin o de hade inte heller mkt planer för dagen. Bestämde att vi skulle köra ner till älmhult o sen vidare till Göteryds marknad :)
Men efter vi varit o handlat fiskesaker o så, så var vi hungriga så vi hoppade över marknaden o gick till Sorello o åt istället - mums!
Sen lite shopping på maxi innan vi körde hem o försökte vila en stund innan Robin o Lina skulle komma ut till oss..
När de kom sen så bar det iväg till "ett jättebra fiskeställe" - enligt Tony.. Jag o Lina följde med som sällskapsdamer - men tror vi mest var ivägen :) O Pluto skrämde nog iväg fisken med allt sitt gnällande.. Haha.. För nån fisk fick de iaf inte..!
Eller jo, Robin fick en rätt stor sutare, men annars var det inte mkt att hänga i granen..
Körde hem då det helt plötsligt blev omslag i vädret o det började blåsa storm o åska..!
Satte oss på altanen o spelade lite UNO medans det öste ner ute :) Fy, vad dåligt jag är på det spelet.. Inte som schack precis ;) Åt för mkt onyttigt med.. suck!!
Sen grillade vi lite och pratade om allt från förlossning till djursex (fy fan för folk som sysslar med sånt!!! SJUKT!!!)..
En mkt trevlig dag med andra ord..

Imorgon jobbar älsklingen dygn så då ska jag åka med mamma till mormor en sväng på morgonen, men sen vet e tusan vad jag ska hitta på?!

Ska passa söteArvid på måndag :) Öva lite ;)

Nähä.. Bjuder på lite bilder från eftermiddagen.. Men nu ska jag lägga mig o kolla film :)


UNO!


Gick sådär för Robin.. :P


Lina ägde på UNO ;)

Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Ela

Hallojsan!

Kände att jag vill skriva av mig lite nu o så passar det så bra med den kommande semestern och så har vi äntligen tagit tummarna ur "#€% och skaffat mobilt bredband. Så nu kan datorn följa med oss vart vi än åker :o)..



Husvagnen är en gammal Abby från 75 (har jag för mig :o)) Den har renoverats ett par omgångar så det var riktigt fräch invändigt faktist, ska bara sy nya gardiner till den o så blir det att klä om dynorna oxå.. Så vi ska bo in oss i den nu dessa två veckorna o spana efter tyger så klart, sen ska det fixas o donas med den efter semestern..



Vi fick hela rubbet med på köpet, förtält, trädgårdmöbler, micro, kaffekokare, ja allt sånt som finns i den.. De som äger den nu vill inte hålla på längre så de är bara glada att bli av med allt.. Fick allting för 6000kr.. Så det var inte mkt att tveka på med tanke på att den är skattad o beskitigad.. Ska bli så mysigt att få semestra i en egen husvagn, hi hi..



Vad ska ni hitta på under semestern?? Klart att vi måste boka in den fika/mat stund/träff.. Bengan har semester denna veckan och jag jobbar mån-tors.. Fast jag jobbar inte hela dagen på tordag.. Annar så kanske vi kan ta det nån kväll, är ju inte så långt att gå precis :o).. Kanske kan grilla, eller nått?? Hade varit mysigt..



KRam kram

2009-07-06 @ 13:57:02
URL: http://elarecur.blogg.se/
Postat av: Ela

Hejsan!



Vi har bokat camping på Torekov, ska vara där minst 1 vecka.

Soom det ser ut just nu så åker vi på tisdag. Får för hoppningsvis vagnen på måndag så då ska vi plocka ur det som inte skall med och sen ska den städas ur lite snabbt innan våra saler ska in i den, blir troligtvis en runda inom IKEA med. Ska köpa en bäddmadrass att ha i vagnen. Vet ju inte riktigt bäddmåtten ännu så därför får vi vänta.



Så den där grillningen hade vi kunnat ta på måndag kväll om inget annat? Iofs så kan vi på torsdag med, om ni inte har något inplanerat då vill säga?



Usch bara 4 veckor!! Shit vad tiden går!! Sååå spännande! Förstår om ni är spända o förväntansfulla. Ni vet inte ännu vilket kön det blir va? Du mår bra o så annars?



Ja, det har regnat så in i bara den här men nu är det upprhåll, för stunden i alla fall. Men däremot så åskar det så hela byggnaden skakar.



NEhepp, se om jag kan göra lite nytta nu. Blir nog bara att jobba en timme till. Är så segt att bara sitta på jobbet. Har inte alls mkt att göra just nu.



Vi hörs!!

Kram kram

2009-07-07 @ 15:11:10
URL: http://elarecur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0