På G :)

Nu är det verkligen på g :) Men ni kan vara lugna - jag är hemma o ingen bebis än ;)
Igår satte förvärkarna igång lite tätare o eftersom man aldrig fått barn innan så vart både jag o Tony helhispiga så när klockan var 21 så ringde jag in till förlossningen o rådfrågade lite - o då var de mitt uppe i ett personalbyte så  hon jag pratade med bad mig ta nån alvedon o sen ringa tillbaka efter en timme om det kändes likadant..
O efter en timme var läget likadant - en massa sammandragningar + molande värk i ryggen o neråt :/
Så jag ringde igen o fick prata med en annan BM som var jättetrevlig o sa det att det förmodligen är på g, men sen är det ju olika från graviditet till graviditet hur snabbt det går.. Men vi bestämde iaf att jag skulle åka in för en kontroll för att se så det verkligen var på g o att allt såg normalt ut - man är superstirrig nu kan jag lova!!
Så när klockan var lite över 23 befann vi oss på förlossningen i växjö o där blev man kopplade till en ctg maskin som mäter bebisens hjärtljud o mina sammandragningar/värkar.. Fick ligga där 20minuter kanske o under den tiden så såg man hur vild o galen bebis jag o älskling kommer få ;) Där var inte mkt lugn o ro kan jag säga :P
Men iaf, de sammandragningarna o så som jag känner av kom ju mer eller mindre hela tiden - men däremot så var det "bara" 2st riktiga värkar som de fick med under mätningen - så det är ju ett bevis på att det är en början men inte mkt mer.. :/ Sen kände hon med på livmodertappen o den var iprincip borta + att jag var öppen 1cm.. 9 more to go ;)
Men ja, alltså är man inne på latens stadiet - men sen vet man inte om det trappas upp idag eller om det dröjer en vecka..? Är så olika.. Kan inte bara vattnet gå så man vet???!
Vi ville ju inte stanna när man inte vet hur lång tid det kan ta så vi körde hem igen.. Vissa tycker säkert att vi var helt knasiga - men vi känner ju oss betydligt lugnare nu :)
Var hemma strax efter 1 o då gick vi o la oss direkt.. Har sovit lite bättre än igår natt - men tror det var för man kunde slappna av lite efter att varit inne.. Men med lite bättre menar jag typ 3timmar :/
Nähä.. Om man ska försöka äta lite o vila o sen få igång det här ;)

Men nu vet ni läget :)

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0