Regn o städning..

Så ser dagen idag ut :)
Lite trist - men det måste ju göras. O om älsklingen är iväg o jobbar så är det väl det minsta jag kan göra.
Städa då alltså - inte regna ;)

Orkade inte blogga nått igår då vi inte var hemma för än vid halv elva.
Men dagen tillbringades ju först då borta på Arnanäs, där vi skulle passa en söt liten underbaring vid namn Arvid :)
Meningen var att Camilla skulle hoppat in o jobbat lite extra o detta hade varit bestämt sen tidigt i våras - men i söndags blev hon nertrampad av en väns unghäst när hon skulle hjälpa till att hålla den när hovslagaren var där.. Så hon fick tillbringa 3timmar på akuten o foten ser ut så här;

Aj aj aj..

En smula svullen alltså.. Så det blev ju inget jobb för henne igår, men vi ställde ju ändå upp o var o passade Arvid hela dagen då det inte är det enklaste att jaga efter en 14månaders bebis när man själv hoppar på kryckor o inte får stödja på foten ;)
Så mellan 7-18 var vi där igår.. Jag var hemma en sväng mitt på dagen o var ute med Pluto, åt o vilade middag.. Sen tillbaka igen :)
Sen var det bara hem o byta om innan det var dags att köra ner till Diö o till mamma o pappa.
Min morbror Lennart o hans Kerstin, som bor uppe i Tibro, var nere på en snabbvisit så de + mormor, morbror Mats, Ewa o kusin Daniel skulle ner till mamma o de för att äta lite gott o umgås..
Blev en kanontrevlig kväll med god mat o trevligt sällskap!

Gänget :)

När de hade åkt så stannade jag o älsklingen kvar o pratade en stunde med mamma o pappa.. De är sugna på att bli morföräldrar nu ska ni veta ;) Mamma sa det till o med rakt ut - o för er som vet hur det var i början ni vet att det var ett STORT steg :D :D :D :D
Pappa hade varit på nått ställe där de tillverkar plast - så han hade köpt med en grå/blå badbalja till bebisen med :)

Allt känns bara så himla bra just nu!

Tror helt seriöst att jag är lyckligast i världen - har världens bästa sambo, hus, hund, familj o ett nytt liv i magen :)


v.36(35+6) idag..

Ser nästan ut som om jag lagt på mig lite på sidorna..? Hmm.. Inte enligt vågen, men kan ju vara vätska med nu när det varit så varmt.. Mina fötter o händer har varit sååå svullna.. Har till o med fått ta av mig min förlovningsring :(
Inte kul!

Nähä.. Om man skulle äta nått o sen planera vad som ska hända i eftermiddag.. La som förslag att vi skulle köra in en snabbrunda till Växjö med o fixa det vi ska på Babyproffsen o Plantagen, men älsklingen jobbar ju dagen (8-16) så får se om han orkar när han kommer hem... Annars lär det inte hända nått..

Mat ;)

Puss&kram

Kommentarer
Postat av: Ela

Usch, stackars Camilla, hoppas foten blir bra.



Är ju så nyfiken på vad för vagnni ska ha? Babyproffsens egna?



Har ni monterat de möbler ni köpt till knytet ännu?

Blev det bra?



Kram kram



2009-07-07 @ 15:15:46
URL: http://elarecur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0