Varmt!

Ja, jag ska inte klaga - men är man gravid så är man typ 4ggr varmare än vanligt! Så jag kan lova att en dag som denna är det liiiite jobbigt faktiskt.. Men man kan ju alltid sitta i skuggan..
Ännu har jag inte varit ute mer än en liten stund vid åtta när jag åt frukost - då var det lagom svalt för mig!
Sen des har jag suttit i telefonkö mer eller mindre hela tiden :/
Men nu har jag iaf fått en del gjort.. Har beställt tvättmedel från ett företag som levererar hem till dörren - skönt!
Slipper man tänka på det sen när man har sitt lill* knyte att ta hand om :)

Sen fick jag även tag på en tjej på FK som hjälpte mig att förstå varför jag står nollad när jag loggar in med bank-id.. Helt enkelt för att jag inte skickat in begäran om föräldrapenning än :) Så blev man lite klokare på det området iaf.
Ska prata med min käre chef om hur länge jag ska vara borta o så, o sen ska jag skicka in det så att man har allt det krånliga klart - bara en månad kvar ju!! :)

Och sen fick jag prata med en annan tjej angående det att jag skickat in omprövan med havandeskapspenningen o fortfarande inte hört nått om det.. Får ju bara ta ut det i tre veckor till så snart är det ju ingen idé att det går igenom :/
Tur att man har halv iaf - men har ju inte vågat skicka in den för jag vet inte hur det funkar om jag nu får igenom hel.. Så tur att man har jobbat lite mer än det var tänkt + att semesterersättningen kom nu med.. Annars vet e fan hur jag skulle klara sommaren.. Kan ju inte leva på älsklingen heller :/ Men men.. Det kunde som sagt varit värre!
Nu kunde ju givetvis denna tjejen inte hjälpa mig för det måste vara de personerna som har hand om ärendet som berättar hur det ligger till. Så hon fick skicka vidare det till dem - men tydligen var ingen av dem där just nu så de ska återkomma till mig så snabbt som möjligt.. Inom 48timmar sa hon - men det är ju helg så det tvivlar jag på..
Skit samma..! Klarar mig på nått sätt ändå - hade bara varit skönt att veta.. :)

Så har hunnit med det jag hade tänkt.. Idag ska man köra ner till siss o Ålle o umgås lite med dem.. Sen äta med familjen Peltola med :) Gotte det!
Tony jobbar så det är perfekt att slippa laga mat själv :)

Nähä.. Tror jag ska ut o sätta mig i skuggan för här inne är det äckligt varmt nu!

Orkade förresten inte skriva nått igår då det var så varmt! Men säger bara det att ni ska se mina fötter! Har ingen ankel! Benet är jämntjockt ner till foten!! Så osnyggt så det finns inte.. Eh... Var väl kanske inte det jag skulle berätta - men det var en av anledningarna till att jag inte orkade skriva - jag var för deprimerad!
Fick besök av Älsklings gamla jobbarkompis Micke o hans tjej Kristina (som också väntar barn).. De hade med sig sin valp som Pluto tyckte mkt om att busa med :) Sprang runt här som två idioter ;)
Sen hann även jag, Camilla o Arvid med att åka in en sväng till Älmhult.. Jag köpte inget, men Millan hittade lite saker till sötungen :)
Efter det var det åskoväder på g, så jag parkerade mig hemma hos Millan o Arvid o var åskvakt fram till att Mattias kom hem :)

Lagade lite mat o så.. Men sen var det rätt lugnt.. Orkade inte ens gå rundan på kvällen för fötterna gjorde så ont :S
Jävla piss! Undrar om man får ta vätskedrivande när man är gravid?
Hmmm.. Ska jag kolla upp tror jag..

Det här pågår inne i kroppen min just nu ;

Vecka 36
Du: Livmodern fyller nu nästan hela bukhålan och når upp till strax under revbenen. Du känner kanske hur livmodern "sjunker" då barnets huvud ställer in sig i bäckenöppningen och när detta sker blir det oftast mycket lättare att andas. Trycket på magsäcken från livmodern kan leda till halsbränna, framför allt om du ligger på rygg. Bäckenet vidgar sig och smärtor i bakre bäckenfogarna samt i blygdbensfogen framtill är vanliga.
Bebisen: Barnet är nu cirka 47 cm långt och väger runt 2,7 kg. En del barn är inte större än så här när dom föds, andra bebisar kan väga så mycket som 2 kg + mer.

Och så här konstig såg magen ut igår när jag låg i soffan :) Ser ni "knölen"? Det är min lill* älskling :) :) :)




Haha.. Mysungen ligger lite knasigt. Bilderna är lite mörka men det är för att de är tagna mitt i natten ;)

Nähä.. Ut med mig nu!!

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0