Havandeskapspenning

Trodde inte att jag skulle hamna i denna situationen att jag skulle behöva ansöka om havandeskapspenning.. Tänkte att jag hade det perfekta jobbet där man kunde stå lite i kassan halva dagen o sen bara lulla runt resten. Verkligheten kom ju ifatt mig förra veckan då min rygg sa ifrån att det inte kommer att gå att jobba så länge som jag trodde.. Skickade in papprena i tisdags o fick då svaret från försäkringskassan idag.
Pga en chef som har formulerat sig dåligt (enligt fk iaf) så har jag endast fått beviljad halv havandeskapspenning.. Alltså menar de att jag ska jobba halvtid.. Har redan gått ner till det för ett par veckor sen o det funkar bara inte :(
Trist att behöva inse sina begränsningar.. Men så är läget..
Ringde in o pratade med hon som är min handläggare.. Hon var supertrevlig och förklarade det att i o m att det verkade från det som min chef skrivit som att jag hade kassatjänst bara så kan de inte bevilja hel havandeskapspenning. Men jag har ju golvtjänst och det funkar liksom inte..
Har suttit och skrivit ett brev till fk nu om att de ska ompröva ärendet så jag hoppas att det går igenom.. Får prata med chefen imorgon om hur vi ska lösa nästa vecka...? Om jag ska jobba halvtid då eller hur man gör? Svårt att skicka in pappren om ersättning när man inte vet..?!
Är det någon som har koll på detta?
Aja.. Hoppas de är snabba med omprövningen.. Men det brukade de vara sa hon jag pratade med..

Usch vad detta blev rörigt.. Hoppas ni fattar nått av det jag skrivit..

Nu måste jag byta om för Camilla kommer o hämtar mig om tjugo minuter o då ska jag med henne till Traryd o kolla häst...

Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0