Mammahormoner?

Hmm.. Ja, undrar om det är så att kroppen börjar ställa in sig rätt rejält nu? Känner mig nämligen väldigt "huslig" :)
Nog för att jag brukade baka o så rätt ofta innan. Men nu så kan jag sitta o leta massa nya recept o så..?
Plus att det här med att man vill bygga-bo har börjat visa sig..
Har börjat skriva ner långa listor med saker vi ska köpa när nästa tur till IKEA blir :)
Ska ju vänta några veckor till så att man kan ta de sista barnsakerna innan det blir för tajt till BF..
Men vill ju inte ta det för snart heller om det händer nått.. Går in i vecka 33 nu - är det för tidigt att köpa saker tycker ni?
Vi väntade fram till vecka 30 innan vi köpte en sak - då blev det ju lite kläder o sängkläder o så på Ullared..
Men inga "stora" saker som skötbord o så har inhandlats än.. Vet inte när "rätt" tid är?
Enligt mina föräldrar är det veckan efter man fått!! Men det hade jag aldrig klarat..

Aja.. Har iaf jobbat 8-12.30 sen när man kom hem så lagade jag till lite ris o korvstroganoff -mums!
Samtidigt så slänge jag ihop två brödlimpor då mitt bröd börjat ta slut :)

Så här mumsigt ser mitt glutenfria bröd ut ;)

Sen hjälptes jag o älsklingen åt med att dammsuga o torka av alla golven på nedervåningen (får ta ovanvåningen en annan dag..) innan jag o knytet kände att det var dags att lägga sig en timme på soffan o sova :)
Skönt när man har tid till det med. Känner verkligen att det behövs en timmes vila mitt på dagen. Speciellt när jag alltid vaknar så infenaliskt tidigt varje dag.. Grrr..

Aja, sen skulle älskligen iväg på personalfest där de skulle äta vildsvin..? Hur gott det nu kan vara? Så skjutsade honom till deras samling.
Sen gick jag o Pluto en runda - var rätt segt idag för är nån tik som löper så istället för att säga saker en gång till honom får man upprepa sig tre-fyra ggr.. Har inte riktigt tålamod till det varje dag om vi säger så.. ;)

Efter det fick jag ett ryck o tog äntligen tag i det har med att baka lite kakor som Arvid med kan äta. Alltså utan ägg.. Bara så att ni vet så är det rätt krångligt att hitta recept utan ägg - men i o m att jag redan krånglar med mit eget o bakar glutenfritt så kände jag att jag kunde exprimentera o hitta på recept till Arvid med :)
Gjorde en variant på kolakakor o sen chokladsnittar.. Blev nog rätt bra :) Stolt över mig själv, haha..

Får nog göra dubbelsats nästa gång då glasburkarna var i stösta laget.. Men gott ser det ut ;)


Nähä.. Har pratat med svägerskan i telefon en bra stund, men är slut i hela kroppen så ska nog göra iordning en kopp te o lägga mig på soffan i väntan på att älsklingen ringer o vill bli hämtad..
Lika bra att vila när man kan ;)

Imorgon ska jag jobba från 8 till 12 kanske..? Ska visa Mickan lite med AoB.. Sen får vi se hur resten av dagen spenderas.. Pappa skulle kanske komma hit o hjälpa oss att fixa till några hallonbuskar vi tydligen hade på vår extratomt där det är helt igenvuxet.. :) Hallon är ju gott - så det får han gärna fixa!

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0