Studentfirande o dagen med stort D!

Jaha.. Då sitter man här o är seg efter två lååååånga dagar:)
Vaknade halv sju i fredags o kunde verkligen inte somna om så bestämde mig för att det var lika bra att gå upp o gå ut med Pluto.. Gick en runda i totalt ösregn:/ Så där kul!
Sen när man kom hem så var det bara att sätta sig ner o äta en stadig frukost innan man skulle börja göra iordning sig för dagen.
Sen när klockan var nio så bar det av ner till Stenbrohultskyrka där vi skulle se min minsta lillebror Dill sluta 9:an.. :)
Han vann till o med stipendie för "bästa kompis" - det ni! Familjen var iaf mkt stolta ;)
Sen var bar det av raka vägen ner till Helsingborg där vi skulle fira min kära kusin Sabina som tog studenten.. O jag kan lova er att det blåste orkan där nere...! Usch.. Kallt o regningt o inte alls roligt! Men studenterna såg ut att ha det roligt iaf o det är väl huvudsaken ;)
Sen efter de sprungit ut vid sin skola så var det ju dags för dem att hoppa på flaket o åka vidare till kärnan där alla avgångsklasser i hela Hbg springer ut en gång till.. Men vi hoppade över detta o åkte hem till farmor o farfar Bengt o fikade o jag sov en timma.. Mkt välbehövligt!
Sen kl16.30 packade vi in oss i bilen igen o begav oss till Hyllinge där resten av släkten väntade för lite mer firande av den nybakade studenten :)

En styck nybakad student o en styck siss :) Som faktiskt inte gör grimas.. :P



En kusin o en faster som håller tal :)

Var en trevlig dag trots en massa regn o blåst! Men träffar ju inte släkten så ofta så det var najs :)
Sen körde vi hemåt o var väl hemma någon gång vid 22 tiden. Stannade då till hos Marcus o hann fira hans student lite också innan de skulle vidare ut o festa.. Har tyvärr inga bilder då kameran låg kvar ute i bilen :S
Men var väl hemma runt 12tiden, o sen försöka somna hyffsat snabbt för att man visste att man skulle upp dagen efter..

För då var det ju nämligen dags för dagen alla väntar på.. Eller ja, iaf Robin ;P haha..
Jag pratar givetvis om Diödagen! Den enda dagen på hela året då det faktiskt händer nått i Diö ;)
O om jag säger att den stora grejen är ett ankrace så kanske ni förstår så otroligt stort detta är!! Hahaha..
Nä men man måste ju dit o träffa folk o äta marknadsgodis iaf.
Var nere i Diö redan vid 10 o satt o pratade med mammi en stund innan vi begav oss bort till området.. Var en massa folk som vågat sig ut.. Vädret höll uppe hela dagen, men det var inte mkt till solsken.. :/
Var kvar på området till halv tre o hann träffa en hel massa människor.. Alla kommenterade min fina bäbiströja ;) Den är fin den :) Har tyvärr inga bilder då klantiga jag lät kameran ligga på laddning över natten o glömde den där ;S Är jag gravid eller vad??!
Sen fick man även träffa Emma o hennes underbart fina son Albin :) O det var ju dagens höjdpunkt givetvis! Det roligaste är ju att han håller på att göra obscena tecken med fingrarna hela tiden.. Hahaha.. Sjukt söt!!
Var hemom mammi o pappi där det var ett gäng karlar som bastade medan jag låg o sov på ute soffan - skönt!
Sen vid sju så var det dags att förflytta oss bort till Askvägen o dagens förfest.. Då hade även Arvid o Camilla anslutit sig - o pappa kidnappade Arvid direkt :) Bra att han övar ju.. Bara 7veckor kvar!
Satt o hade trevligt til klockan närmade sig elva o vi begav oss bort till festernas fest - logdansen på Urania!
Var mkt folk där i år :)
Pratade o hade trevligt till klockan var närmare 12 o älsklingen (som varit uppe natten innan o kollat Stanley cupfinal) var super trött o bestämde att vi skulle åka hem :)
Lyckades lura med oss en helt slutkörd Camilla hem med ;) Hon hade dansat tusan hela kvällen o orkade knappt gå hem till mina föräldrar för att hämta bilen, haha.. Bra träning ;)
Sen hem o sooooooooooooooooov!
Vaknade vid halv nio o gick en runda med hunden..
Sen har jag städat igenom garderoben o rensat ut kläder som jag inte lär använda på ett tag :S
O dammsugit av huset.. Nu är jag helt slut o knytet i magen gör kullerbyttor som aldrig förr!! Ska bara äta lite innan jag nog ligger i soffläge resten av dagen..
Synd att det är soligt - men bra att det blåser så infernaliskt.. Behöver man inte ha så dåligt samvete för att man ligger inne o vilar.. Vill ju inte ligga i blåsten precis.. ;S

Nähä.. Undrar om någon orkade ens läsa igenom denna texten.. Blev visst liiiiite längre än jag trodde..!
Men inte varje helg man hinner med så mkt ju... :D

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0