Blåsväder..

Ja, det har min mamma verkligen hamnat i idag.. Kan inte hålla räkningen på hur många som dök en på jobbet angående den debattartikeln hon o några andra centerpartister skrev i en tidning idag om att frysa alla kommunalt anställdas löner.. Verkar inte var populärt precis.. Men visst måste någonting hända och det är väl bara bra att de försöker hitta olika lösningar på problemet.. Trist bara för alla påhoppen hon lär få från personer som sågar ideérna - men då tycker jag att de kan hitta bättre lösningar själva! Inte så jäkla lätt att vara alla tillags hela tiden...
Jag är iaf jättestolt över henne - och vet att hon bara gör det hon måste för att få allt att gå ihop..
Sen till alla de som klagar på att politikerna har för höga löner (läs min mamma), de kan ju testa på att ha hennes jobb o ansvar en vecka o se om de gnäller nått efter det..! Det är ju inte precis ett 9-17 jobb man kan släppa när man kommer hem - utan det är dygnet runt, nästan alla dagar om året som hon ska finnas tillgänglig..!

Så.. Var inte meningen att jag skulle lägga mig i det här - men känner att jag vill försvara henne lite när jag läser vad alla idioter skriver.. Det är ju inte så att hon medvetet vill förstöra för alla.. :(

Aja.. Idag har man varit duktig o städat nedervåningen supernoga - så nu har har fint :)
Gick långrunda med skadade bror innan med, o nu ska man laga lite lax o sen blir det nog tv resten av kvällen :) Älsklingen jobbar o jag är faktiskt rätt trött nu.. Har en väldigt livlig bebis i magen kan jag säga.. :) Hade den varit lite större nu så hade det nog sett ut som att den ville springa ur magen :)
Haha.. Sötunge :) Längtar tills sparkarna känns mer :)

Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

”Värt att tänka över”

– Det är inte de lägst betalda, med månadslöner mellan 17 000 och 22 000 kronor, som ska täcka upp när kommunens skatteintäkter minskar på grund av en allmän ekonomiskt kris.

(ur aftonbladets artikel 10/3-09)

Kommunalrådet, med 41 000 kronor i månaden, säger att frysningen också skulle gälla henne själv.

LÖN

41 000 vs 17 000

ANSVAR

Ekonomi,välfärd vs Sjuka/döende människors liv

2009-03-10 @ 09:09:46
Postat av: Anonym

så du tycker själv att detta är helt rätt? Då kan du också bidra med att gå ner 1000-2000 i lön även om du inte är kommunal anställd!

ANSVAR

Stapla varor i en butik vs sjuka/döende människors liv

eller vad tycker du själv?

2009-03-10 @ 09:12:26
Postat av: Anonym

ohh vad kul att du känner av sparkarna nu :)

hoppas dom blir riktigt starka snart så att tony med känner dom :)



klart man blir arg o upprörd när folk kommenterar sånt.

hon gör ju bara sitt jobb precis som vi :)

2009-03-10 @ 10:19:22
URL: http://nykvistemma.blogg.se/
Postat av: Anonym

visst hon gör sitt jobb precis som alla andra, men hennes beslut påverkar hundratals människors liv, gör dina beslut det med????

2009-03-10 @ 11:50:40
Postat av: Robin

Om du nu är så upprörd över detta våga då stå för dina åsikter genom att skriva ditt namn när du kommenterar.

Om hon skulle gå ner i lön så skulle det på intet sätt hjälpa kommunen, tvärtom skulle de förlora ytterligare lite pengar i skatteintäkter.

Dessutom är det inte tal om någon lönesänkning, bara utebliven lönehöjning.



Så läs på och kommentera gärna igen.



Tack för mig!

2009-03-10 @ 15:46:57
Postat av: Camilla

Jag hejar på Elisabeth jag.. Hon vågar ju iaf stå för sina åsikter, vilket uppenbarligen inte vissa andra gör... Fegt som fanken tycker jag...

2009-03-10 @ 22:25:07
URL: http://camillareflekterar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0