Lördag..

Jaha, då var det lördag igen och Tony jobbar dygn :/ Gissa om det är segt! Speciellt nu när det verkar som om alla(!) är sjuka och ingen kan umgås med mig och Agnes.. Tråkigt!
Ska iaf köra in en sväng till byn strax för att fixa farsdags present till Tony från Agnes <3
Och då får jag sällskap av Camilla.. Så det blir ju trevligt.. Men resten av dagen vet jag inte vad som händer.. Fick nyss veta att bror min spelar vid 16, men jag pallar ju inte asa in Agnes i bilen för att köra ner till byn en gång till - om vi ens hunnit hem :S Så hoppar nog det..

I onsdags fick vi problem med duschen här hemma - Tony upptäckte att det droppade ur det.. O i och med att vi har kaklat badrum så blir man ju liiite skraj att det har kommit in i väggen.. Så vid åtta på kvällen så hade vi panik då det inte finns en enda rörmokare med dygnet-runt jour här nere - närmast var sthlm!! Liiite långt kanske ;P
Men snälla Mattias och hans pappa kom hit och skruvade lite och vi ringde även min morbror som jobbar på rörtjänst och bestämde i samråd med dem att stänga av vattnet under natten.. Sen på morgonen så kom en från min morbrors jobb och kollade och då visade det sig att det var blandaren (den man vrider på vatten och ställer in temperaturen på) som var sprucken - så det var bara att hosta upp lite pengar till en ny :/ Trist, men det kunde ju varit så mycket värre!! Så det ordnade sig snabbt och enkelt på torsdagen sen.. Men fatta att man känner sig handkappad utan en sån sak som rinnande vatten! Och det tar man ju verkligen för givet! Tur att man ammar och hade våtservetter hemma till sessan iaf...! Annars hade det varit mer bökigt..

Aja, nog tjabbat om det.. Igår var det ju fredag och alla vi umgås med är ju mer eller mindre sjuka som sagt + att det var pubafton på hockeyn igår, så vi hade fredagsmys själva :) Åt god mat (kycklingwook -mums!) och kollade idol och flashback - riktigt bra serie faktiskt! Men jag fick tvinga Tony att sitta uppe med mig då jag är lättskrämd och inte vågade kolla själv :P
Och i Idol - ÄNTLIGEN säger jag bara! Har inte ens tyckt att Rabhi skulle gått till fredags final!! Såååå bra att han åkte.. Men Erik äger ju verkligen tävlingen!! Vilka lungor!! Me like ;)
Vilken hejar ni på?

Nähä.. Göra iordning oss och åka till byn om en timme kanske..? Hmm.. Ja, det blir nog bra :)

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0