Öppen förskola och shopping!

Det är vad jag har sysslat med idag! Men måste ju ta upp en viktig händelse innan jag börjar tjabba om det - nämligen att min kusin S och hennes J har fått en liten son i söndags :)
Stoooort grattis till dem! Ska bli jättekul att få träffa den lille krabaten sen när de orkar och har landat efter allt detta nya.. Vet ju själv hur mkt det är i början - var ju där för lite mer än 5månader sen! Helt vansinnigt att det gått så lång tid!
Aja.. Roligt med barn! Värsta babyboomen tycker jag det är i området - folk ska ha barn till höger och vänster! Superkul! Satt och räknade på det och kom fram till att det är 6-7barn i virestad födda detta året - en hel klass nästan ju. Kul sen när de börjar bli lite äldre och har nytta av varandra! Nu i början är det ju mest för att en annan ska träffa lite folk som man masar sig ut i verkligheten!

Just det ja, skulle kanske återgå till det jag började skriva om, nämligen dagen som varit. Skulle egentligen hängt med Kristine och hennes lilla M ner till öf idag men fick ett mess igår att hon ligger sjuk. Lyckade så lura med mig Malin&Tilda och Jossan&Ville ner istället. Så var där och sjöng lite sånger och kollade på en massa söta barn!
Sen tog vi våra barnvagnar och promenerade in till byn där jag shoppade lite kläder till Agnes (hon växer ju så det knakar! Har börjat använda stl.68 nu och hade inte så många kläder i den storleken.. Eller större heller för den delen..) bland annat pyjamasar. Så nu har hon några nya!
Sen åt vi lite på kina och Agnes åt jättemkt rotfruktspuré som jag hade med! Har inte ätit upp en hel portion innan - men det gjorde hon idag! Sen slukade hon även 1½majskrok! Tildis fick med smaka - och det verkade som att hon gillade det också :)

För övrigt måste jag ju bara tillägga att det börjar bli en bestämd ung dam ;) Går inte riktigt med på allt längre - men tycker det är roligt! Ser man ju bara ännu mer att hon redan har en egen liten personlighet :)
Nya ljudet är rullande R nu - jättegulligt i två minuter, efter det inte såå gulligt :P
Aja, nog tjatat.. Efter det hämtade vi våra bilar och jag svängde inom maxi för att köpa lite nya majskrokar och annat smått och gott som vi tyvärr inte har i Liatorp.
Sen hem och plocka iordning och så kom älsklingen hem och fixade lite mat medan jag myste med Agnes <3
Hon somnade vid halv åtta så vi får väl se hur länge hon sover imorgon.. Har jag lika mkt tur imorgon som idag så vaknar hon vid sex och vill ha ersättning och sen somnar vi bägge om till nio ;) Och då är det dags för gröt innan vi ska packa in oss i bilen och köra ner till babysim! Längtar!

Imorgon ska jag även hinna med återbesök hos min barnmorska (sent, jag vet!) och köra hem till Emma&Albin för lite mys innan jag ska hem och lämna Agnes i förvar hos hennes morfar för att jag och Camilla ska hämta hem en kompis till Stalle! Mkt som ska hinnas med.. Men sen har jag inte mkt inplanerat för resten av veckan! Träffa Sofie på torsdag hoppas jag!

Nähä.. Ska nog lägga mig.. Är rätt trött!

Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0