Sköna helg!

Har verkligen haft en helt underbar helg! Älskar verkligen min lilla familj mer än man kan beskriva med ord <3
Och tänk att min lilla sessa är sju månader idag!? Vart har tiden tagit vägen? Känns som det var igår man låg på BB.. Men samtidigt så känns det som om hon alltid har funnits hos oss! Vad gjorde man med all tid innan liksom? Aja.. Kan iaf inte vara lyckligare än jag är just nu - bara så att ni vet ;)

I fredags hade vi nästan hela familjen Peltola + respektive och Johansson + respektive och barn på besök för att fira Tony :) Han fick en massa bra saker - som tex presentkort på NYBE (det kommer att användas upp snabbt - så många projekt som vi har planerat här hemma) och pengar till en tatuering.. Så det var inte dumt alls! Bjöd på lite fika - eller ja, lite och lite..? Blev lite mer än jag tänkt först - men har fattat att jag gillar att baka ;P Synd att man kör GI i veckorna och därför inte kan avnjuta alla bakverk man knådar ihop - men fick ösa på desto mer nu när vi faktiskt hade anledning att äta sånt! Så det blev maränger, tårta och en stooor fruktsallad - för endel är ju duktiga och kör GI även på kalas ;)
Var iaf en mkt trevlig kväll och vi hade folk kvar här till närmare elva på natten!
Dagen efter började rätt lugnt då Tony stack iväg och hjälpte Britt med det sista i hennes gamla lägenhet och jag och Agnes stannade hemma och tog det lugnt!
På kvällen sen så körde vi bort till Arnanäs och meningen var att vi skulle kolla melodifestivalen, men det ar ju så seeegt! Så vi kollade på Avatar istället! Hann tyvärr inte kolla klart då Tony agerade taxi till mina föräldrar och de ville hem när det var en timme kvar av filmen.. Men får kolla klart en annan dag! Är ju där rätt mkt ändå så ;P
Men iaf - mkt bra det vi hann se! Grymt bra gjord!

Idag känner jag mig väldigt duktig faktist :) Började morgonen med att köra bort till hästarna för att fixa iordning där vi har alla saker, bära hö och vatten. Och efter att vi pysslat med det i två-tre timmar så bestämde vi oss för att promenera en liten sväng med hästarna och då passade jag på att hoppa upp och testa Pixie lite :) Saknar ju ridningen nått grymt! Abstinens verkligen! Men gud vad bred hon var över ryggen! Haha, satt med benen rakt ut kändes det som :)
Men kul var det iaf - även om det var en mkt kort runda!
Sen hem och mysa med Agnes till klockan var tre och vi byltade på oss för att gå bort till svärmor/farmor där Tony och Agnes skulle vara några timmar och mysa och kolla hockey.. När de var där passade jag på att köra hem till Camilla och vara med på deras hästmöte de hade.. Kul att vara med :)
Fick även nys om en häst som lät perfekt till mig! Så ska se om Camilla får tag på henne så man får höra om man kanske kan komma och testa? Hade varit skoj.. Har ju Pixie och Stalle - men dyker det upp nått som passar mig så vågar jag inte hoppa över den chansen! Får se.. :)

Aja.. Sitter här i soffan och slöar framför tvn nu.. Pappa och mamma var här för en stund sen och fyllde vårt förråd med saker vi ska dela upp som vi fått av farmor&farfar.. De ska flytta till mindre och behöver inte alla saker och jag kan lova att det finns allt från hinkar till lövblåsare och fönster som vi fått hit!! Haha.. Ska bli mkt intressant att gå igenom detta!

Nähä.. Ska väl slänga i mig nått att äta.. Blir nog resterna av lunchen ;)

foto; privat
Bild på Agnes tagen igår :) 7månader!

Hoppas alla ni haft en bra helg! Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0