Sooool!

Oj, vad mkt piggare man blir av bara nån dag med sol! Man märker att man verkligen har saknat den! Även om man är tvungen att kisa och får ont i huvudet ;P

Har haft ett par händelserika dagar sen sist! I måndags var vi på mamma&barn träff i Diö och det var mkt trevligt med en massa lek, sång och fika! Snöade en massa så det blev inte att vi gick som vi brukar utan vi körde dit..
Efter det så körde jag och Agnes hem och bakade en tårta till svärmor/farmor Britt som fyllde år och sen kom Helen hit och vi körde då bort till Britt.. Väl där var det en massa liv så man var rätt trött när vi väl kom hem igen strax innan åtta.. Suck!

Igår (tisdag) hade vi först föräldragrupp nere i älmhult och där fick vi prata med en tandläkare om barns tänder och hur man ska ta hand om dem. Känns ju lite konstigt att prata om tänder när hon fortfarande inte har några - men iaf :P
Himla intressan var det iaf - även om det mesta var självklart ;)
Men en annan som har skitdåliga tänder och inte vill att hon ska få det likadant tyckte att det var jätteskönt att få lite råd och fråga det man ville fråga. Fick ju veta att den vällingen vi kör till Agnes nu är den sämsta för tänderna i och med att det är majs och den är lite sötare. Men ska se om man inte kan få en remiss upp till växjö för att göra en utredning och se om hon nu har celiaki hon också. Är supernojig med att stoppa i henne mat med gluten i - men vet att jag måste det för att hon ska ha en chans att vänja sig! Har tänkt att börja mixa lite med vällingen och byta ut en skopa i taget av majsvällingen till havrevällingen.. Körde ju med den från början men tyckte att hon sov mer oroligt + att hon blev MKT gnälligare så bytte till majsvällingen och det har blivit bättre..! Så hennes mage är nog inte riktigt van vid allla fibrer som är i havrevällingen :S
Aja, efter föräldragruppen gick jag&Agnes och Malin&Tilda och fikade en sväng innan det var dags att köra hem till virestad igen.
När vi varit hemma en timme eller två så kom jag på att det var öppen förskola här borta i virestad så vi asade på oss alla kläder för att promenera bort där. Men då lyckas jag givetvis bryta av nyckeln i låset! Så typiskt..! In och av med alla kläderna på en jättevarm Agnes - och sen så lekte jag lite låssmed och fixade så jag fick ut nyckeln :) Duktiga jag! Så på med alla kläderna och bort till öppna förskolan.. Var där nån timme och pratade en massa med ett annat par här i från virestad som har en liten tjej och nu väntar sitt andra barn - spännande!
Såg att sessan började bli lite trött så packade ner henne i vagnen och promenerade bort till Britt och Marcus där bus-Arvid, Tony, Helen, Anne och Marcus och Britt var.. Stannade en liten stund och pratade lite skit innan Agnes vaknade med ett skrik och vi insåg att det nog var bäst att traska hemåt för att ge henne lite gröt :)
Efter det hade vi en myseftermiddag och inget speciellt hände.. Efter at Agnes somnat så stack jag bort till hästarna och bar hö och fixade med vattnet - gratis motion ;)
Och sen var det ju dags för en himla massa tv-tittande! Första premiären var ju "Dejting in the dark" på 5:an - rätt rolig, men guuud vad tjejerna gick på utseendet! Hallå - har man klickat med nån i mörkret så behöver man väl inte börja lipa när man ser honom för att han ej "såg ut som man ville"! Stackars kille! Men kul tv ;) Efter det var det ju äntligen dags för "Desperate Housewifes" - men det var inte mitt favorit avsnitt. Lite tråkigt när man sett fram emot det så mkt.. Men men.. Och sista premiären var då den nya med Courtney från "Vänner" - nämligen "Cougar town" - rätt rolig, men jag hade högre förväntningar på den.. Den kanske blir bättre efter man sett den några gånger..?
Och sen så var det dags för sängen :)

Idag har vi först varit på den sista babysim omgången :/ Så tråkigt! Men men.. Ska försöka se om man inte kan hyra bassängen och bada lite mer med sessan för hon gillar verkligen det!
Efter det så körde vi mammor och barn bort till IKEA för lite lunch - mums!
Efter magarna på både oss och barnen var fulla så promenerade vi in till byn där jag mötte upp mer Kristine&Maja och Susanna för en liten powerwalk i solskenet - gott det!
Sen in i bilen och dags för hemfärd.. Väl hemma hoppades jag på att Agnes skulle sova iaf en timme så jag hann vila lite på soffan - men icke! Vaknade direkt! Så idag har hon sovit i bilen på väg ner till älmhult - c:a 20min, sen c:a 20 minuter efter simmet och sist 20 minuter i bilen på vägen hem vid kl 15 - så ni kan ju bara gissa hur trött hon var nu vid 19 ;) Fick hålla henne vaken så länge det bara gick för hon hade nog kunnat somna redan vid 17 om hon nu bara hade fått ;)
Men det gick bra! Tack och lov är hon inte jättegnällig utan det är lätt att få henne att fokusera på annat när man busar med henne!
Har även hunnit med att ringa in till barnvagnsaffären i ljungby för att kolla iaf de har den vagnen vi nu bestämt oss för - samt hur mkt den kostade där. Och gissa vad?! De inte bara har den - utan den var lite billigare än inne i stan ;) Så ska bara bestämma färg och sen ringa in dit i morgon igen och be dem lägga undan den så att den finns inne nästa vecka då jag tänkte hämta den när jag ändå ska in och röntga höften :) Två flugor i en smäll så att säga ;) Skönt att veta att man får hem den innan det är dags för Finlands resan!!

Nähä.. Hänga upp den näst sista maskinen med tvätt och sen plocka iordning och förbereda sig för jobbet imorgon! Ska jobba 8-13 imorgon och sen 9-14 på fredag - goa tider :) Och goa pengar ;)
Men har lite halvångest! Förhoppningsvis försvinner den när jag väl är på jobbet!

Hoppas alla ni har haft en bra dag! :)

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0