Lurad - men livet får gå vidare..

Japp, verkar som att jag blivit lurad på sadeln! Fattar inte hur folk klarar av att leva med sig själva när man lurar andra folk på pengar.. Har inte hört av hon jag "köpte" sadeln av sen förra måndagen då hon påstod sig ha postat sadeln - men jag borde ju fått den nu! Och hon svarar ju inte på mail längre.. Tur att jag inte satte över alla pengarna! Men fan vad arg och ledsen jag är.. En annan som är hemma och är mammaledig har ju inte direkt högavis med pengar så det svider allt lite :,(
Men men.. Bara att gå vidare..! Igår när allt kändes som jobbigast så stack jag ner till stallet på kvällen vid 21, efter att Tony kommit hem från nån fotbollsmatch han kollade på.. Och då har min fina underbara svägerska lånat med en sadel hem så att jag skulle kunna rida!! Blev såååå glad :)
Men behöver ju på sikt en egen - så nu är det bara att börja skrapa ihop pengar igen :S
Och har pratat med veterinär - för det har visat sig att min lilla häst har en sak som kallas för harhas - en skada de får vid för hård träning.. Så måste fixa behandling på det med - men tycker nästan att de som hade henne innan ska stå för detta då de inte ens nämnde det när jag fick henne! Men men..
Men pratade med min veterinär här hemma och han säger att man inte behandlar såna skador - så nu vet jag ej hur jag ska göra!? Känns surt att behöva åka iväg långt åt tusan med henne för att nån ska fixa det, men vad gör man? Bara en massa krabb!!

Tur man har världens goaste unge här hemma så att man glömmer allt jobbigt med hästen!!
Det är full fart hela dagarna nu när hon kommit på att man kan gå om man håller i saker :) Min fina unge :)

Nähä.. Nu låter det som om min stora kärlek kommer hem från jobbet! Prata lite med honom med kanske..

Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Jannica

Fy fan va tråkigt med sadlen och hästen. Men det måste väl ha synts när ni bisiktade henne eller`?? kram kram

2010-05-21 @ 08:25:01
URL: http://hervoice.blogg.se/
Postat av: Malin P

Besiktigade inte henne då det bestämdes över en dag att jag skulle ta henne.. Men har pratat lite med han jag köpt från och hoppas på att vi iaf kanske kan dela på kostnaden.. Bryr mig inte så mkt - bara hon blir frisk!



2010-05-22 @ 22:03:19
URL: http://lelle86.blogg.se/
Postat av: Fidelli

Huvudsaken är ju att hon blir bra igen. Visst det är ofta sura pengar när det gäller veterinärkostnader men det är en del av det hela. Tyvärr.



Din veterinär kanske avrådde från behandling då sådana här skador ofta läker av sig själva när hästen är så pass ung och får vila? :) Jag hade avvaktat ett tag och sedan tillkallat veterinären igen om det inte blivit bättre.



Jag hoppas att allt löser sig. Det där med sadel, det jobbar vi på :)

2010-05-23 @ 10:05:46
URL: http://treklovern.blogg.se/
Postat av: Ela

Tänkte på det där med hon som blåste dig på pengarna, tycker helt klart att du ska anmäla henne!



Vem vet hur många hon har lurat plus att du finns det en chans att du får tillbaka dina pengar från banken/försäkring/brottoffer myndighet.. Så jag tycker helt klart att du ska anmäla det hela till polisen.



Men skönt att höra att det börjar ordna upp sig nu o att du kan rida henne :o)..



Puss..

2010-05-24 @ 10:32:40
URL: http://elarecur.blogspot.com
Postat av: Lollo

Åååh vad arg jag blir att höra att hon lurade dig!!! Hemska människa ingen skam i kroppen!..

Och riktig otur med hästen med!! De borde ju vetat det långt innan då hon måste lidit av det under tiden hon blev tränad (i mitt tycke)...När jag fick hem Royal så fick jag bara höra att det inte var nått fel alls med honom..Men uppfödaren ringde mig och berättade att gaffelbenet varit av på han...Nu när jag pratade med tjejen som varit fodervärd till honom fick jag reda på att han ramlat ihop några ggr i stallgången hos det (tycp svimmat av)..Och det har jag hörat att stressade hästar som ridits hårt och inte blivit riktigt avskrittade och nervarvade kan få en blackout och falla ihop..Riktigt läskigt så blev orolig att hans tappade bak var en varning..men iom det blev så himla bra med vila och han inte haft det mer så var det nog bara en sträckning...Har du hört att jag ska få svar idag om lösdrift i buhult (virestad) om jag får hyra in mig...Ur gulliga ju visade sig att jag träffat och pretat med de flera ggr och hon var noggrann och frågade ut mig om hur jag ställde mig till vissa saker mina tankar och funderingar runt hästeriet m.m. Och vi var riktigt lika och välsigt överrens då håller tummarana hårta att jag får plats för vettigt pris där!!...Men vet inte hur jag ska kunna trassla mig ifrån lotta utan bli ruinerad men det får bli senare problem..Måste få svar om jag får ha han där :D..

Hoppas allt blir kanon för dig och hästeriet!!

Stora kramar!!!!

2010-05-24 @ 13:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0